CHALLENGE OF DEATH!!!1 nej jag skoja, dag 4&5

Failade totalt missade en dag oups.
Anyway.
Julmat http://ultragroteskt.blogspot.com
Julmat är mat man äter på julen, typisk julmat är prinskorv, kötbullar, potatis, gröt, julskinka och sill.
Jag gillar julmat på just julen. skulle jag äta den här maten året runt skulle jag nog tröttna så fatalt haha.
Jag vet inte vad jag ska säga om julmat så jag slänger in en bild på ett julbord istället.



Tupéer
Tupé är ett slags "fuskhår" som fästs uppe på huvudet för att täcka lokalt håravfall. En tupé kan maskera "munkfrisyr", det vill säga hår på sidorna men inte på mitten av skallen vilket annars skapar en rund kal ring. I olika filmer drivs det ofta med folk som har tupéer.
Tupéer finns att köpa i vissa frisersalonger och dylikt, och kan också beställas via internet. De kan tillverkas av syntetiskt hår, av människohår eller av hår (päls) från djur.
En tupé fästs mot hjässan med hjälp av ett speciallim men kan även flätas fast i bärarens eget hår eller fästas med ett gummiband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0